Η αδιαμφισβήτητη άνοδος των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που οι περισσότεροι από εμάς τα γνωρίζουμε ως e-shops, δεν είναι παρά η επόμενη μορφή του εμπορίου και έρχονται ως συνέχεια της αγοράς και προμήθειας προϊόντων και υπηρεσιών από τα φυσικά καταστήματα. Ενώ δηλαδή μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο πελάτης ήταν εκείνος που πήγαινε στο προϊόν για να το αγοράσει, τώρα πια με την κατασκευή e-shops  το προϊόν παρουσιάζεται στον πελάτη μέσω του Διαδικτύου και οι εμπορικές συναλλαγές ολοκληρώνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. 

Τον ρόλο των φυσικών καταστημάτων παίζουν πλέον οι ιστοσελίδες που διατηρούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα στο Ίντερνετ και οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου γίνονται όλο και πιο εύχρηστες, φιλικές στον πελάτη και αποδοτικές για τους επιχειρηματίες, που βλέπουν τους τζίρους τους από τα e-shops να αυξάνονται διαρκώς. Ειδικά μετά την πανδημία, που αποτέλεσε την αφορμή να γνωριστούν πολλοί άνθρωποι με αυτόν τον νέο τρόπο αγορών, οι σχετικές κινήσεις υπερδιπλασιάστηκαν και τομείς όπως η αγορά υπολογιστών και αναλώσιμων, ρούχων, βιβλίων και ειδών οικιακής χρήσης γνώρισαν πολύ μεγάλες δόξες. 

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όμως, υπήρξαν και μια… κιβωτός σωτηρίας και στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε, αφού χάρη στην ικανότητά τους να κρατούν χαμηλά το κόστος συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον πολλών καταναλωτών που αναζητούσαν οικονομικές λύσεις, ενώ αποτέλεσαν και μια πολύ ελπιδοφόρα επιχειρηματική κίνηση για νέους και μορφωμένους ανθρώπους που χωρίς να διαθέτουν σημαντικό αρχικό κεφάλαιο ασχολήθηκαν με μια νέα δραστηριότητα που διέβλεψαν ότι θα τους απέδιδε χρήματα και θα τους εξασφάλιζε ένα ευοίωνο επαγγελματικό μέλλον. 

Όπως κάθε επαγγελματικός τομέας που λειτουργεί σαν ζωντανός οργανισμός, έτσι και το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται διαρκώς και στελεχώνεται με επαγγελματίες από διάφορες ειδικότητες, αρκετοί από τους οποίους είναι ιδιαιτέρως υψηλής εξειδίκευσης. Ειδικά οι διαφημιστές και οι ειδικοί του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι δύο ειδικότητες που ζητούνται πάρα πολύ και είναι εξαιρετικά χρήσιμες για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα. Ακόμη πιο εξειδικευμένη είναι η παροχή υπηρεσιών SEO (search engine optimization), διά της οποίας επιτυγχάνεται η ταχύτατη ανταπόκριση μιας ιστοσελίδας όταν μέσω αλγορίθμων γίνεται αντιληπτό ότι κάποιος χρήστης αναζητά κάποιο προϊόν σχετικό με το αντικείμενο του e-shop. 

Γενικότερα η διαφήμιση είναι ίσως ο σημαντικότερος πυλώνας για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αφού όλα πια στο Διαδίκτυο βασίζονται στην εικόνα και στην επικοινωνία. Η ηλεκτρονική διαφήμιση ειδικότερα είναι ένας επαγγελματικός κλάδος που αναπτύσσεται διαρκώς και δίνει ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Εκείνο όμως που πραγματικά μπορεί να εκτινάξει τις πωλήσεις μιας τέτοιας επιχείρησης είναι η παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Instagram, Tik Tok και αρκετά άλλα. 

Τα social media, που πλέον είναι αρκετά και δεν περιορίζονται στο «παλαιολιθικό» πια Facebook, είναι ένας χώρος πολύ δυναμικός που λειτουργεί και ως πλατφόρμα παρουσίασης των νέων επιχειρηματικών προτάσεων και των σύγχρονων τάσεων της μόδας, με πολλούς χρήστες, που είναι ταυτόχρονα και καταναλωτές, να τα ακολουθούν. Γι’ αυτόν τον λόγο οι περισσότερες ψηφιακές επιχειρήσεις, αν όχι όλες, διασυνδέονται με κάποιον τρόπο με κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσβλέποντας σε καλύτερες επιδόσεις. 

Ωστόσο, η τεχνολογική εξέλιξη, η υψηλή ποιοτική στάθμη του προσωπικού και, πάνω απ’ όλα, τα καλά και ανταγωνιστικά προϊόντα είναι οι παράμετροι εκείνες που έχουν ανεβάσει τόσο ψηλά τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα έχουν καταστήσει τόσο αξιόπιστα για τους καταναλωτές.      

Πηγή Πληροφοριών: https://www.netplanet.gr 

Related posts

Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Γιατί ο Χριστός είπε “τετέλεσται”;

Παντοτινό ανάθεμα, αιώνια καταισχύνη!

Μεγάλη Τετάρτη: Ερμηνεία στο τροπάριο της Κασσιανής