Δεκαπέντε χρόνια ασύστολης ληστείας του πλούτου της περιοχής. Δεκαπέντε χρόνια παράνομης κερδοφορίας από εταιρεία ( ΜΑΡΊΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε) που νέμεται την μαρίνα Μεσολογγίου. Η σιωπή , επιτέλους, των υπέυθυνων διακόπτεται από την απόφαση του Δημοτικού λιμενικού Ταμείου δήμου Ι.Π.Μεσολογγίου “για κήρυξη λύσης της εταιρείας”.
H Περίπτωση της Μαρίνας ξεκινάει από τις 7/4/1997 όπου έγινε η χωροθέτηση και στις 3/3/2009 η παραχώρηση 70 στρεμμάτων από το Υπουργείο Τουρισμού στην «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» (47,5% ιδιώτης μέτοχος, 47,5 έτερος ιδιώτης και 5% Δήμος Ι.Π.Μεσολογγίου) για 43 χρόνια έναντι ευτελούς τιμήματος 63.480 ευρώ το χρόνο, με υποχρέωση έκδοση σχετικών αδειών και κατασκευής συγκεκριμένων έργων.
Τίποτα όμως από τα συμφωνημένα δεν τηρούνται από πλευρά της εταιρίας για αυτό και το 2012 η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη απευθυνόμενη προς το Λιμενικό Ταμείο Αιτ/νιας έγραφε:
« Σας γνωρίζουμε ότι στις 3/11/2009, η προβλεπόμενη στη σύμβαση οκτάμηνη προθεσμία εξέπνευσε, χωρίς ο αντισυμβαλλόμενος να προσκομίσει στην υπηρεσία μας τις εγγυητικές επιστολές. Επίσης εξ όσων γνωρίζουμε δεν κατέβαλε στην οικεία ΔΟΥ το προβλεπόμενο από τη σύμβαση αντάλλαγμα. Για τους προαναφερόμενους λόγους και όπως προβλεπόταν σαφώς από τη σύμβαση παραχώρησης (άρθρο 13) στις 3 Νοεμβρίου 2009 η σύμβαση λύθηκε αυτοδικαίως. Έκτοτε, δεν υφίσταται συμβατική σχέση μεταξύ της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» και του ελληνικού Δημοσίου. » 2/11/2012
Λίγο μετά στις 29/11/2012 πάλι η ίδια υπουργός επισημαίνει ποιοι έχουν δικαιοδοσία , σύμφωνα με τον νόμο , να τερματίσουν την σύμβαση. “ Η πρωτοβουλία ενεργειών σχετικά με τη μαρίνα Μεσολογγίου ανήκει αποκλειστικά στο Λιμενικό Ταμείο Αίτ/νίας”
Παρ’όλα αυτά η Μαρίνα ΑΕ συνεχίζει την παράνομη λειτουργία της μέχρι το 2015 όπου έκλέγεται νέα δημοτική αρχή καιέχουμε και τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου του Δήμου.
2015 Η νέα δημοτική αρχή (Ν.Καραπάνος) δια του δημάρχου στις 3/2/2015 θέτει σημαντικά ερωτήματα προς την “ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε”
1.Τυγχάνεται έκπτωτοι λόγω μή τηρησης βασικών συμβατικών όρων;
2. Σύμφωνα με έγγραφα του υπουργείου Τουρισμού επανειλημένως αναφέρεται σε παράνομη είσπραξη τελών ελιμενισμού;
3. Ειναι δυνατόν να λαμβάνουν χώρα στον υπο κατασκευή λιμένα εμπορικές και άλλες δραστηρίότητες χωρίς άδεια;
4. Ελάγχεστε από ΣΔΟΕ για σοβαρές παραβάσεις;
καταλήγοντας: Σχετικά με τη φημολογούμενη νέα σύμβαση σας γνωρίζουμε ότι δεν είναι σωστό να επιβραβέύνται με την παραχώρηση άνευ δημοπρασίας και νέου χώρου ίδιώτες που χαρακτηρίστηκαν έκπτωτοι.
Στην Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την 31/3/2016 με μοναδικό θέμα τη μαρίνα αποφασίζεται( ακριβώς αυτό που χαρακτηριζόταν σαν λάθος) η ανανέωση σύμβασης με καλύτερους όρους πάλι στους έκπτωτους 90 στρέμματα, έναντι 65.000 ευρώ. Και μάλιστα από όλους εκτός της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ.
Έκτοτε η Μαρίνα ΑΕ συνεχίζει τη δράση της στον χώρο ανενόχλητη, παρανόμως, χωρίς πάλι να υλοποιήσει τίποτα από τα συμφωνηθέντα μέχρι το 2020.
Το 2020 έχουμε νέα δημοτική αρχή (κ. Λύρος). Ο κ. δήμαρχος στην αρχή της θητείας του διερωτάται για τη λειτουργία της Μαρίνας και το κατά πόσο η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει τη δράση της.
Μετά από έλεγχο αποφαίνεται ότι το μέλλον της λειτουργίας της Μαρίνας με τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι αδύνατο να συνεχιστεί και τα οικονομικά της μπορούν να περιγραφούν με τα μελανότερα χρώματα, αφού υπάρχει για σειρά ετών ανυπαρξία ισολογισμών και συσσώρευση χρέους.
Στη συνέχεια όμως η Μαρίνα Μεσολογγίου Α.Ε ανενόχλητη συνεχίζει την παράνομη λειτουργία της έως τις 19/06/2023.
Σε έκτακτο Δ.Σ του λιμενικού ταμείου του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου αποφασίζεται με πρόταση του Δημάρχου και προέδρου του Δ.Λ.Τ κ. Λύρου να σταματήσει η παράνομη δράση και να εκπέσει οριστικά η σύμβαση που με τη Μαρίνα ΑΕ.
Και ενώ θα περίμενε κανείς, λογικά σκεπτόμενος, στο Δημοτικό Συμβούλιο 20/6/2023 να συζητηθεί η απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και να εγκριθεί, δεν έγινε ούτε αυτό. Παρά την πίεση της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ δεν συζητήθηκε καν. Αντ’αυτού ακούσαμε ακόμα και δικαιολογίες του τύπου «η εταιρεία θα πάει τον Δήμο στα δικαστήρια για διαφυγόντα κέρδη» εκ στόματος Ν.Καραπάνου. Ποια εταιρεία; Η παράνομη; Που εγκληματεί μαζί με αυτούς που την υποστηρίζουν εις βάρος του λαού της πόλης;
Και λέμε εγκληματούν γιατί η μαρίνα Μεσολογγίου είναι Λαϊκή περιουσία και η οποιαδήποτε εκμετάλλευσή της θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τα συμφέροντα των πολιτών. Αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς εννοούν κάποιοι την αξιοποίηση της λαϊκής περιουσίας και για λογαριασμό τίνος.
Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ είναι φυσικό λιμάνι σε θαυμάσια γεωγραφική θέση (Ιόνια νησιά, κέντρο Μεσογείου, εύκολη πρόσβαση Ευρωπαίων), άρα αξιοποιήσιμος πλουτοπαραγωγική πηγή. Πώς επιλέχθηκε να αξιοποιηθεί; Ιδιωτικοποίηση μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης.
Ποιο το αποτέλεσμα της αξιοποίησης: Καμία συμμόρφωση από μέρους της εταιρείας προς τις υποχρεώσεις της, ούτε εγγυητικές, ούτε αδειοδότηση, ούτε καταβολή τιμήματος, ούτε καν το 1% του τζίρου προς το δήμο. Κανένα απολύτως κέρδος για το σύνολο των πολιτών. Αντίθετα η παράνομη λειτουργία έφερε κέρδη στην εταιρεία. Φιλοξενία 2618 σκαφών, 7.500 επισκέπτες. Στοιχεία από την ίδια την εταιρεία που υπολόγισε ακόμη και τα έξοδά των επισκεπτών στην πόλη (6.000.000 ευρώ).
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ η περίπτωση της μαρίνας Μεσολογγίου δεν είναι παρά μια άλλη κραυγαλέα περίπτωση καταλήστευσης του πλούτου του λαού μας από ιδιώτες που έρχεται να προστεθεί σε πληθώρα άλλων, με την πλήρη στήριξη του κράτους αφού αυτός είναι ο κύριος άξονας της κυβερνητικής πολιτικής στην Ελλάδα την Ε.Ε κ. αλλού.
Εμείς δεν πιστεύουμε ότι ο ιδιώτης επενδύει χρήματα (αν επενδύει) για το ευρύτερο καλό. Το κάνει μόνο και μόνο για την τσέπη του, για δικό του κέρδος. Όσο κερδίζει τα κέρδη είναι δικά του. Αν δεν κερδίζει η ζημιά δεν είναι δική του, είναι του φορολογούμενου εργαζόμενου. Το κράτος τον ενισχύει στην προσπάθειά του αυτή. Γιατί αυτή είναι η πολιτική του: ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου απέναντι σε άλλα κεφάλαια. Με αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα όπως αυτή της ιδιωτικοποίησης λιμενικών υποδομών στοχεύουν στην απελευθέρωση δυνατοτήτων σίγουρης κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους (τουριστική ζήτηση και κυρίως της κρουαζιέρας, ζήτηση για μαρίνες). Φυσικά αυτή η πολιτική δεν φέρει οφέλη και στο λαό όπως διακηρύσσουν αλλά φέρνει φτώχεια, ανεργία, ανέχεια. Δεν γίνονται και τα δύο και οι ιδιώτες να κερδίζουν και οι εργαζόμενοι.
Απαιτούμε:
Καμία ιδιωτικοποίηση της μαρίνας του Μεσολογγίου.
Τα λιμάνια, η θάλασσα, όλος ο φυσικός πλούτος όλες οι υποδομές είναι πλούτος όλων, του λαού, άρα όλοι πρέπει να ωφελούνται από την όποια αξιοποίηση τους.
Καταγγελία της όποιας σύμβασης με τη «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Α.Ε». Η μαρίνα παραμένει δημόσια ιδιοκτησία και αξιοποιείται από το δημοτικό λιμενικό ταμείο. Η αξιοποίηση θα γίνει μετά από επεξεργασμένη πρόταση-απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Η διοίκηση του δημοτικού λιμενικού ταμείου θα έχει την ευθύνη υλοποίησης και ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εξάμηνο) θα ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο και θα απολογείται για την πορεία υλοποίησης των αποφάσεων. Όλες οι πράξεις και όλα τα στοιχεία θα είναι σε δημοσιότητα.
Καλούμε όλους και όλες να καταδικάσουν στις προσεχείς εκλογές τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων, του ξεπουλήματος της λαϊκής περιουσίας και να ενισχύσουν τις πολιτικές που υπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα.
Στις δημοτικές εκλογές να αφήσουν στο περιθώριο όλους αυτούς που την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών την έχουν πολύ πίσω από τις προσταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της άρχουσας αστικής τάξης.
Να ενισχύσουν την ΛΑΪΚΉ ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΉ και να δημιουργήσουν ένα ευρύ μέτωπο πάλης και διεκδίκησης για την προστασία των λαϊκών δικαιωμάτων και ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων.
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ 22/6/2023
ΒΑΝΑ ΠΑΤΡΙΝΟΥ Υποψήφια δήμαρχος Ι.Π.Μεσολογγίου με τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΘΌΔΩΡΟΣ δημοτικός σύμβουλος Ι.Π.Μεσολογγίου με τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ