Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ Θεόδωρος Μυλωνάς: Για τον δρόμο προς την Τουρλίδα

Θεόδωρος Μυλωνάς: Για τον δρόμο προς την Τουρλίδα

by georgeadmin
0 comment

Επανέρχομαι στο θέμα του δρόμου της Τουρλίδας. Είχα σημειώσει στο προηγούμενο άρθρο μου ότι τα δύο τοιχία που κατασκευάζονται αριστερά και δεξιά δεν εξυπηρετούν σε τίποτε, δηλαδή είναι πλεονασμός. Όμως πρόθεση της τεχνικής υπηρεσίας της Περιφέρειας είναι να επιχωθεί σε όλο το πλάτος ο υπάρχων ασφαλτοστρωμένος δρόμος και οι ποδηλατοδρόμος και πεζόδρομος. Η αντίδρασή μου ήταν άμεση. Και αυτό γιατί; Ως προς τι αυτή η σπατάλη χρημάτων  για τα τοιχία αυτά; Ωφελεί σε τίποτε η  ταυτόχρονη αύξηση του ύψους της στάθμης του δρόμου κατά 50 εκ. περίπου;. Ας μην λάβουμε υπόψιν ότι η αύξηση κατά 50 εκ. από την στάθμη του νερού της παρακείμενης λιμνοθάλασσας θα δημιουργήσει πρόσθετο κίνδυνο για μεγαλύτερο τραυματισμό σε οποιοδήποτε τυχαίο αλλά και απευκταίο ατύχημα.  Από την συνημμένη  γενική διατομή του δρόμου της μελέτης του έργου αν παρατηρήσουμε προσεκτικά θα δούμε άλλα πράγματα. 

Α)Πουθενά δεν δείχνεται κατασκευή τοιχίων και καμιά επίχωση στο δρόμο.

Β)Με σαφήνεια σημειώνεται σαν πρώτη εργασία φρεζάρισμα του υπάρχοντος ασφαλτοτάπητα και απλή συμπλήρωση με τσιμεντονίαμα ως υπόβαση για την επίκλιση του δρόμου ανατολικά προκειμένου να  δημιουργηθεί  νέος ενιαίος ασφαλτοτάπητας. Ως προς τι λοιπόν τα τοιχία;

Γ) Στην συγκεκριμένη μελέτη του έργου καταγράφεται συνοπτικά «Οι εργασίες που προτείνονται να γίνουν είναι οι εξής (1) Αποξήλωση(φρεζάρισμα) τελικής στρώσης υφιστάμενης ασφάλτου, υφιστάμενης πλακόστρωσης πεζοδρομίων, υφιστάμενων κρασπέδων, υφιστάμενων σχαρών συλλογής ομβρίων, υφιστάμενων φωτιστικών σωμάτων και αντίστοιχες μεταφορές. (2) Γενική εκσκαφή.. και μεταφορές (3) Τοποθέτηση προκατασκευασμένων κρασπέδων από …σκυρόδεμα (4)Πλακόστρωση  με …βιομηχανικούς κυβόλιθους (5) πλακόστρωση με ..τσιμεντόπλακες (6) επίστρωση με …βοτσαλόδεμα (7) Ρίγες-οδηγοί για τους ΑΜΕΑ  (8) Φύτευση νέων δένδρων (9) Τοποθέτηση φωτιστικών (10) Τοποθέτηση κάδων και καθιστικών (11) Κατασκευή ξύλινων στεγάστρων και παρατηρητηρίων.» 

Κύριε Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κύριε Αντιπεριφερειάρχη επί των Έργων, κυρία Αντιπεριφερειάρχη Νομού Αιτωλ/νίας, κύριε Δήμαρχε της Ιεράς πόλεως Μεσολογγίου  που η Διοίκησή σας βρίσκεται εδώ στο Μεσολόγγι  με το τεράστιο ποσόν που έχετε δεσμεύσει από τον Ελληνικό λαό σίγουρα θα θέλετε να γίνει στο καλύτερο κομμάτι και το πλέον αξιοθέατο της πόλης, τον δρόμο προς την Τουρλίδα, ένα έργο χωρίς παρεμβάσεις για δεκαετίες.

Δεν γνωρίζω, γιατί καμιά ενημέρωση με κάποια διαβούλευση, όπου θα είχαμε ως δημότες άποψη, δεν έγινε, για ποιο λόγο τροποποιήθηκε η αρχική μελέτη. Ως μηχανικός και εργολάβος για 50 χρόνια με πάρα πολλά κατασκευαστικά έργα σε όλο το Νομό και όχι μόνο, ως δημότης της ευλογημένης αυτής πόλης, έχω το δικαίωμα με όλο τον σεβασμό που τρέφω στα πρόσωπά σας, να εκφράσω τις απόψεις μου και να μεταφέρω τους προβληματισμούς μου σε σας και στους συμπολίτες μας που καθημερινά ανά δεκάδες περιπατητές, απολαμβάνουν το τόσο ωραίο τοπίο που προσφέρει  η περιοχή αυτή.  

  1. Εξαιρετική η μελέτη του έργου, όπως εμφανίζεται στην πιο κάτω εικόνα (1). Δεν λήφθηκαν  όμως υπόψιν ορισμένα δεδομένα χαρακτηριστικά της περιοχής. Και ποια είναι αυτά;. Αμέσως δεξιά και αριστερά του δρόμου υφίσταται η λιμνοθάλασσα με αυξημένη αλατότητα και το στοιχείο, θείον,  που καταστρέφει το κύριο συστατικό των στοιχείων κατασκευής του βοτσαλωτού και των τσιμεντένιων κυβόλιθων, που είναι το τσιμέντο. Με μια ματιά σήμερα  στη  νέα  κατασκευή  με σταμπωτό τσιμεντοσκυρόδεμα στο τέρμα της Τουρλίδας στα  Μαρόκια θα προσέξετε την άμεση φθορά του τσιμέντου από το στοιχείο Θείον. Οπότε για πόσα χρόνια λέμε ότι θα κρατήσουν όλες οι νέες τσιμεντένιες κατασκευές του δρόμου;   Σε όλες τις σύγχρονες πόλεις, υπάρχει πλέον η γνώση από επιστήμονες, για την μεγάλη αντοχή στο χρόνο, να αποφεύγεται το τσιμέντο και να χρησιμοποιείται η διαχρονική πέτρα. Είναι το μόνο υλικό που γιααιώνες  παραμένει αναλλοίωτο. Η ζωή της Αγίας Σοφίας στην Πόλη σε αυτό το υλικό οφείλεται. Η τροποποίηση της μελέτης θα μπορούσε να γίνει μόνο προς αυτή την κατεύθυνση.   Με την όποια ενημέρωση θα μπορούσε να δοθεί η καλύτερη λύση.  Αλλά και τώρα δεν είναι αργά, αρκεί να το καταλάβουμε, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε στα παιδιά μας κάτι καλό, κάτι όμορφο!!!.
  2.  Το δεύτερο θέμα είναι, όπως το επισήμανα στο πρώτο μου άρθρο, να καταργηθεί ο δεύτερος πεζόδρομος, ανατολικά. 

    Εικόνα (1). Μια γενική διατομή του δρόμου όπως προβλέπεται από την              μελέτη.  Και 

          3) Ως ιδέα άριστο  το  έργο. Αλλά, αν θέλετε και πιστεύω πως είναι στις προθέσεις σας, να αφήσετε ένα έργο που να δημιουργήσει μια άλλη εικόνα στο μέλλον είναι, μιας και τα χρήματα του έργου αρκούν, να γίνει, όπως φαίνεται και στην εικόνα (2)  εκβάθυνση λωρίδας 10 μέτρων με ταυτόχρονη απόθεση των προϊόντων εκσκαφής στο πρανές δυτικά του δρόμου. Είναι ένα έργο που θα αφήσει εποχή για το Μεσολόγγι και την ευρύτερη περιοχή. Δικαιούται η πόλη αυτή να έχει και να δείξει κάτι αξιόλογο. Είναι εκτελεστή  αυτή η παρέμβαση και τι θα εξυπηρετήσει ; 

Α) Είναι δυνατή. Στους αρνητές της ιδέας ότι δήθεν δεν θα μπορεί να συγκρατηθεί το προϊόν της εκσκαφής (βούρκος) στο πρανές η απάντηση είναι όπως έγινε απέναντι όλο το νησί Τουρλίδας. Λύση υπάρχει και μπορεί να δοθεί. 

Β) Με την εκσκαφή θα δημιουργηθεί λωρίδα θάλασσας σε όλο το μήκος με βάθος 2 μέτρων όπου εκτός από την εύκολη κίνηση μικρών σκαφών θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, με σχετικά καλή επισκεψιμότητα, για το παραδοσιακό ψάρεμα. 

Εικόνα (2). Εκβάθυνση παράλληλης του δρόμου  λωρίδας με μηχάνημα Τραγλάϊν.

Γ)Πάνω στην υπόβαση των 7 ή 8 μέτρων, που θα κατασκευαστεί, μόνο  εκεί θα υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν όλα όσα πολύ σωστά προβλέπει η μελέτη και είναι πλέον απαραίτητα για αυτό το κομμάτι της πόλης, αλλά δυστυχώς δεν βλέπω τον χώρο τοποθέτησής τους στην σημερινή κατάσταση και ποια είναι αυτά; Είναι τα παρατηρητήρια πουλιών, τα καθιστικά, αποφυγή, παραλίμνια, της άχαρης-βρώμικης εικόνας σκουπιδιών, άνετες και εύκολο να γίνουν θέσεις στάθμευσης, αλλά στο μέλλον δενδροφυτεύσεις και  κάποια κέντρα αναψυχής-παραθαλάσσια μαγαζιά. Βούληση χρειάζεται από εσένα φίλε Μεσολογγίτη, για το παιδί σου, τον εγγονό σου, αν μπορείς να αντιληφθείς την μελλοντική εικόνα σ’ αυτή την περιοχή. Και συ αγαπητέ κύριε Δήμαρχε ως πρώτος πολίτης αυτής την πόλης, αφού οι πολλές συναντήσεις, με τις σχετικές φωτογραφίες, και υποσχέσεις με Κυβερνητικούς Αξιωματούχους δεν αποδίδουν!!! αποφάσισε κάποτε να κόψεις τον γόρδιο δεσμό να χτυπήσεις τη γροθιά στο μαχαίρι και να απαιτήσεις, ως άλλος Ευαγγελάτος, για τα τόσα προβλήματα που ταλανίζουν αυτή την πόλη όπως, η μπόχα στην Πλώσταινα, ο Κόμβος στου Χαλαζιά, η κατασκευή Ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε δωρεάν περιμετρικά οικόπεδα που είναι μέχρι σήμερα αδιάθετα και ανήκουν στην πόλη γιατί προέρχονται από τα σπλάχνα της, τα Ιαματικά λασπόλουτρα, το ρυμοτομικό και το γενικό χωροταξικό σχέδιο, το υπάρχον είναι από το 1864!!! πινακίδες κυκλοφορίας ανύπαρκτες, οι καταστροφές περιουσιών από πλημμύρες και άλλα.  

      Ευχαριστώ για την φιλοξενία.                                           Θεόδωρος Μυλωνάς

You may also like

Leave a Comment